sunnuntai 24. toukokuuta 2015

usan matkapostaus osa 2- orlando

Heissan! Tällä kertaa olisi vuorossa usan matkapostausta Orlandosta. Huomasin, että Orlandossa kaivoin kameran esiin yhteensä kaksi kertaa, joten kuvat jäävät vähiin. Onneksi  otin jonkin verran kuvia myös kännykällä, joten saatte myös vähän huonompi laatuisia kuvia:D

Eli tasan kuukausi ja yksi päivä sitten saavuttiin n. 17 maissa Orlandoo. Aah.. ne kaikki palmut ja se aurinko ja lämpö! Tuli vähän kuuma, kun oli lökarit ja huppari päällä koneessa :D  Meidän hotelli oli oikein mukava. Ei ollut paljon muita ihmisiä tai sitten heitä ei vain näkynyt muulloin kuin aamupalalla. Lähellä oli kauppoja ja ruokapaikkoja. Ei oikeastaa mitään valittamista tai no en oikein tykännyt kauheesti aamupalasta, liskoista ja hyönteistä joita oli joka paikassa.  Hotellille päästyä ja vähän purettua matkalaukkuja vaihdoimme päälle uikkarit ja menimme altaille illaksi.

Torstaina mentiin kaikki Universaliin, jossa menikin oikeastaan koko päivä. Mä olin ainoastaan tuolla studion puolella, jossa kyllä sai aikaa kulumaan hyvin. Studion puolella oli mm. Simpsonit, Shrek, Minion ja viistokuja.  Siellä ei ollut edes loppujen lopuksi paljon ihmisiä, joten ei tarvinnut jonottaa kovin pitkään. Sää ei ollut kaikista parhaimmasta päästä, sillä välillä paistoi aurinko ja lämmitti mukavasti, mutta välillä tuli ihanan viileitä sadekuuroja ja sitä vettä tuli ihan mukavasti sitten! Onneksi suurin osa laitteista oli sisällä niin ei ihan tarvinnut olla sateessa koko aikaa.

Perjantaina lähdimme aamun pikaisen auringonoton jälkeen kannustamaan suomen joukkueita MM-kisoihin. Paikka oli ulkoo tosi kiva sellainen urheilupuisto, mistä löytyi eri lajeille omat kentät. Sisältään ja itse noi kisat oli aika pieni pettymys, kun saavuttiin tonne. Olin ihan ajattelut tuota paikkaa paljon suuremmaksi. Katsojioitakin oli aamulla tosi vähän.

Kannustettiin ensin tanssijoukkuetta, jotka saivat pronssia huikeella esityksellä. Niiden esityksen jälkeen meillä oli aikaa monta tuntia. Jotkut meni takaisin hotellille, mutta minä ja muutama muu jäätiin kisapaikalle. Vietimme aikaa ottamalla aurinkoa, kiertemällä kisapaikkaa ja katsomalla muiden esityksiä. Oli jännää katsoa esityksiä, kun ne jotkut joukkueet ovat mm-kisoissa, vaikka me oltaisi niitä parempia... Ne ei esim. tehnyt kolmikerroksissa tai volttiheittoja. Illalla oli suomen naisten ja sekajoukkue vuorossa. Katsomotkin alkoi olla ihan täynnä. Suomen molemmat teki mahtavan suoritukset ja ne riittivät molemmilla joukkueilla pronssiin. Suomi siis nappasi kolme pronssia MM-kisoista, joka on samalla kaikkien aikojen paras saavutus MM-kisoista.

Ah, rakastuin niin palmuihin!

Lauantai- ja sunnuntaipäivät olivat shoppailupäiviä ja käytiin molempina päivinä eri paikoissa shoppailemassa.  Lauantaina oltiin Outleteissa ja sunnuntaina käytiin The Florida Mallilla. Yllätyin siitä, kun en oikein löytänyt mitään ostettavaa. Taisin miettiä vähän liikaa, joten vaatteet jäivät kauppaan. Nyt näin jälkeen päin ei mua oikeastaa harmita kuin parin vaatteen ja kenkien kohdalla, että ne jäivät kauppan. Lauantaina mentiin shoppailun jälkeen syömää Hootersiin. Otettiin alkuruokaaksi tacolautanen, joka olisi kyllä mennyt ihan pääruuastakin. Sen ihan koon vuoksi.  Sunnuntaina shoppailun jälkeen meillä oli pientä iltaohjelmaa ulkona.Oli mukava päättää meidän yhteinen matka tälläiseen yhteiseen juttuun.

Maanantaina syötiin viimeinen aamupala hotellilla, viimeiset hetket altailla, viimeiset hetket ihanassa lämmössä, viimeiset shoppaillut ja viime hetken pakkaillut ennen lentokentälle menoa. Heh,olin jo pakannut aurinkorasvan matkalaukun pohjalla niin olin sitten koko päivän ilman aurinkorasvaa. Sinä päivänä oli toosi pilvistä eikä ollut loppujen lopuksi lämmin. No kummiski alle 2h altailla oleskelun jälkeen olin täysin palannut  ja siinä oli oikeastaa matkan ainoot rusketukset, jotka on jo ihan lähtenyt. Maanantaina iltana meillä oli siis lähtö takaisin Suomeen. Jaksoin juuri ja juuri olla hereillä leffojen parissa siihe asti, että saatiin ruuat. Sitten menikin nukkuessa seuraavat 5h. Lento meni paljon nopeammin kun mentäessä, kun en saanut nukkuttua kuin 2h mennessä.  Lennettiin siis taas Saksan kautta Suomeen.  Saksassa odottelu ei ollut pitkä, mutta väsytti niin paljon, ettei jaksanut oikein pysyä hereillä. Nukahdin aika pian, kun päästiin koneeseen ja heräsin siinä tuntia ennen laskeutumista. Lennot meni hyvin ja matkalaukkuki tuli perille niin kaikki hyvin ja sen jälkeen olikin ainoastaan bussimatka kohti kotia.....
Matka meni tosi  hyvin ja olen tosi iloinen, että pääsin näkemään paljon uusia paikkoja ja pois hetkeksi Suomen kylmyydestä!!! Tämä reissu nosti minun matkakuumetta ja olisin niin valmis lähtemään seuraavalle matkalle!