maanantai 28. toukokuuta 2018

Lomaviikko Barcelonassa

Heissan! Hola!
Oikeastaan tasa viikko sitten saavuin ensimmäistä kertaa Espanjaan ja pitkään haaveilemasta kaupungista eli otsikostakin päätellen Barcelona! Saavuimme siis maanantai-iltana ja lähdettiin jo aikaisin aamulla perjantaina, joten meillä oli kolme kokonaista päivää kierrellä ja kaarella Barcelonan katuja ja nähtävyyksiä.

Tykkäsin hotelin paikasta, joka sijaitsi kävelymatkan päästä rannalta, keskustasta ja tietenkin kauppoja löytyi melkein joka kadunkulmasta. Silloin ensimmäisenä iltana oltiin sen verran poikki matkustuksen ja hotellin löytämisen jälkeen, päätettiin kierrellä hotellin ympäristöä ja käydä kaupasta hakemasta aamupalaa.

Ensimmäisenä kokonaisena päivänä tuli käveltyä semmoinen 23km. Käytiin Montuij-kukkulalla, jonne menimme köysihissillä ja siellä vaan kierreltiin, mitä löytyy, ja katseltiin maisemia. Siellä oikeastaan meni koko päivä, kun käveltiin ensin rannalle ja mahdollisesti ei tultu sitä suorinta reittiä vaan menimme sen mukaan, mikä katu näyttää kivalta. Matkan varrella tuli käveltyä pikkukatuja, rantaa pitkin ja puistojen läpi, jossa itseasiassa näin ensimmäistä kertaa livenä papukaijan!

Toisena kokonaisena päivänä käytiin katsomassa lähin ostoskeskuksen tarjonta, jonka jälkeen suuntasimme rannalle rentoutumaan ja ottamaan aurinkoa. Emme oikeesti tuntia kauemmin maattu siinä, joka oli lopulta hyvä idea, ettei vaa palanut enemmän. Käytiin kävelemässä La Rambla läpi ja taas kerran pyörimässä kaupoissa. Illalla lopulta päätimme vielä lähteä syömään paellaa, joka oli yllättävän vaikeaa löytää hyvää paikkaa, kun tuli vaan pizza ja tapas paikkoja vastaan, mutta seuraavana päivänä niitä tulikin vastaan koko ajan :D Mutta lopulta saatiin paellaa, joka oli kyllä paljon parempaa kuin olisin ajattelut.

Viimeisenä päivänä alettiin olee jo aika poikki, että ei oltukaan enää menossa aivan koko päivää ja otettiin rennosti. Aamulla lähettiin Camp Nouille eli FC Barcelonan stadionille katsomaan, mitä kaikkea sieltä löytyy ja millaiseta siellä on. Tämä oli ainoo asia rannan lisäksi, missä halusin käydä! Tuolta sitten tultiin metrolla keskustaan, jossa kävimme syömässä ja kiertelemässä kauppoja, missä ei oltu vielä käyty. Kiertelyn jälkeen kävimme hotelilla nukkumassa päikkärit, jonka jälkeen kävimme ostamassa vielä viimeiset tuliaiset.

Perjantai-iltana 12h matkustuksen jälkeen oltiin jo takaisin kotona. Aivan mahtava reissu takana, paljon jäi vielä näkemättä, joten aion todellakin vielä jonakin päivänä mennä uudestaan tuonne!