lauantai 11. kesäkuuta 2016

Stockholm i mitt hjärta...

Heissan! Näin ennen seuraavaa jalkapallopelin alkua on hyvä aika tulla kertomaan Tukholman matkasta. Tällä viikolla tuli käytyä Tukholmassa päiväreissulla. En enää muista mistä ajatus Tukholmaan lähti viime viikolla, mutta jostai se tuli ja sain jopa kaverin mukaan.

Viikon varauksien jälkeen oltiinkin jo matkalla kohti Turkua. Parin tunnin matkustelun ja toisen parin tunnin odottelun jälkeen pääsimme vihdoin astumaan Grace-laivaan, jolla itseasiassa menin ensimmäistä kertaa. Todellakin huomasi, että se on uusi ja etenkin kun vertasi Amorellaa, jolla tulimme seuraavana päivän takaisin.

Olimme siis Tukholmassa keskiviikkona jo aikaisin aamulla kävelemässä kohti vanhaa kaupunkia ja keskustaa. Ilma oli hieman viileä ja välillä satoi ihan mukavasti. Ennen kauppojen aukeamista yritimme etsiä jotain hyvää aamupala paikkaa, mutta lopulta kävimme hakemassa vaan kaupasta ruokaa. Suunniteltiin aluksi, että olisimme voineet lähteä keskustaa kauemmaksi, mutta lopulta jäimme sinne vain kiertelmään. Melkeinpä kaikki kaupat ehdittiin kiertää, mutta eipä tullut ostettua kuin yhdet housut ja paidan.

Kun kaupat oli melkein kierretty, kävimme kaupasta hakemassa Sian HallonSaltlakrits jäätelöö, joka oli erittäin hyvää. Mietin vaan, miksei Sian jäätelöitä saa Suomesta, kun ne on niin hyviä! Niin oli myös tuo Lokan juomakin hyvää ja maistui oikeesti myös mansikalta. Söimme jäätelön puistossa, kun ilmakin oli lämmennyt ja aurinkoki jopa paistoi. Syönnin jälkeen kävimme vielä kiertämässä muutamat kaupat, jonka jälkeen kävimme torilta ostamassa tuoreita mansikoita ja menimme syömään kuninkaanlinnan lähellä olevalle laiturille.

Voiih rakastuin taas tuohon kaupunkiin ja olen miettinyt, kuinka vielä asuisin jonakin päivänä tuolla! Olen katsellut reissun jälkeen netistä yliopistoja, töitä ja aupair hommia. Kun haluan muutta jonakin päivänä, niin täytyy sitä kieltäkin osata siellä. Ajattelin tässä kesän aikana hieman kerrata kielioppia, lukea mahdollisimman paljon kirjoja ja etenkin katsoa tv-ohjelmia tekstityksellä sekä ilman.

Ruotsista ei lähdetä ennen kuin olen saanut festistä! Loput kuvat onki sitten jo Tukholman saaristoista, kun palasimme takaisin kohti Turkua ja kotia.